top of page

וואהאקה- גן עדן בלב המדבר

דמיינו שאתם מוקפים במדבר. מזג האוויר בחוץ חם אבל הרוח עדיין מנשבת. סביר להניח שהמקום טיפה מזכיר לכם את הנגב בימים הטובים שלו אבל הקקטוסים מסביב נראים שונה ואתם שומעים מוזיקה ספרדית מאחת מהבקתות. פתאום אתם ממשיכים ללכת ורואים עוד בקתה ועוד בקתה עד שאתם מוקפים בבתים צבעוניים - ומבינים שהגעתם לנווה מדבר.


זוהי מדינת וואהקה- אחת המדינות הדרומיות והעניות ביותר במקסיקו , שלא הרבה תיירים טורחים להגיע אליה (טוב, מלבד האמריקאים)




וואהקה (Oaxaca בשפה המקומית) היא אחת מהמדינות היחידות במקסיקו (והערים היחידות) שלא חוו מעולם את הקורונה. גם באמצע הסגר, הכיכר הראשית של עיר הצבעונית הצבעונית שלה ווהאהקה סיטי (Oaxaca de Juarez) מלאה באנשים עד השעות הקטנות של הלילה.


אז מה יש לתיירים לחפש פה?



מרכז העיר ווהאהקה

כנסיית סנטו דומינגו (Templo de Santo Domingo)


הכנסייה המדהימה הזאת יושבת על כיכר קטנה לא רחוק מחומות העיר (שלצערי, אי אפשר לטפס עליהם). זוהי אחת מהקתדרלות הקטנות במקסיקו

והנוף ממנה משתלב נהדר עם העיר האינדיאנית והצבעונית מסביב.










רחוב מקדוניה (Calle Macedonia)


משתי עברי המדרחוב הצבעוני והמדהים הזה תוכלו למצוא אלפי מסעדות, חנויות מזכרות, דוכני אוכל , בתי מלון וכמובן , את הכאוס המקסיקני ששורר פה. מספיק לקחת שעתיים בשישי בערב ולטייל במורד הרחוב מהקתדרלה לזוקאלו (הכיכר הראשית והסואנת של ווהאהקה) כדי להבין למה אנשים כל כך אוהבים את המקום הזה.












זוקאלו (הכיכר הראשית)


זהו ללא ספק הלב הפועם של ווהאהקה . כאן מתאספים מקומיים , תיירים ואלפי אמריקאים שעובדים מרחוק והחליטו להתיישב פה . בכיכר תוכלו למצוא קתדרלה מרשימה , כמו גם לא מעט דוכני אוכל מצוינים , בתי קפה ופארק נחמד לשוטט בו. הכיכר משמשת בין היתר גם לאירועים, שווקים והפגנות.






הפארק הארכיאולוגי מונטה אלבאן (Monte Alban)


במקסיקו חיו ושלטו בעבר מאות שבטים שונים עם תרבויות, שפות ודתות משלהם. את חלקם אנחנו הישראלים מכירים מסרטים ומספרי ההיסטוריה- כמו את אימפרית האצטקים ואת שבט המאיה , אבל בווהאהקה שלטה ממלכה חזקה, מרשימה וקצת פחות מוכרת- הזאפוטקים


הר אלבאן שימש בתור המרכז החברתי והוא מהווה את אחת מהערים הזאפוטקיות היחידות ששרדו את הכיבוש הספרדי והשתמרו בצורה טובה. כאן תוכלו למצוא כיכר ראשית מרשימה בגודלה ורחובות שבהם פזורים מקדשים , מרכזי מסחר והרבה בתים מרשימים שמספרים את סיפור הקהילה האינדיאנית (ממנה רבים שרדו והתיישבו בעיר וואהאקה)












מעיינות היירבה אל אגוה (Hierve El Agua)


למרות שכרגע האתר סגור עקב הקורונה, זוהי ללא ספק (לפי מה שמספרים) אחת משמורות הטבע המפורסמות ביותר ליד וואהקה שבה ניתן לשחות במעיינות ולטייל סביבם.

פירמידת יאגול (Yagul) והכפר טלאקולולה(Tlacolula)


העיר ווהאהקה היא אמנם מקום פופולרי מאוד, אבל התייר הממוצע (והלא תרמילאי) לא טורח לצאת רחוק מדי מגבולות העיר. בדרך לשמורת היירבה אל אגוה המפורסמת (והסגורה) תוכלו למצוא כפר אינדיאני יפה , צבעוני ומלא חיים שרק מעטים שמעו עליו. אנחנו הגענו אליו ביום ראשון, כשבמקום היה שוק לא רחוק מהכנסיה המרכזית עם מזכרות, בגדים, פירות וירקות ומטעמים מוזרים וללא ספק מדובר בחוויה.


ליד הכפר טלאקולולה , תוכלו למצוא שרידים מרשימים של עיר מסחר אינדיאנית עתיקה (כן כן, של הזאפוטקים) שמסביבה עובר מסלול נחמד במדבר.






יאגול (לא תמונה שלי)


23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page