top of page

מקסיקו סיטי- מה יש לחפש שם?

בניגוד להרבה מקומות אחרים בהם יצא לנו לבקר, סביר להניח שעל מקסיקו כבר שמעתם. מדינת הסומבררו, המריאצ׳י, הבתים הצבעוניים והמדבר האינסופי שאותה ציינו אינספור פעמים בסרטים אמריקאיים.


אז אם אתם מחפשים בוריטוס, אלפי תרמילאים ונופים של המערב הפרוע, מקסיקו סיטי עלולה לאכזב אתכם, אבל לדעתנו- זהו ללא ספק המקום הכי טוב להתחיל בו טיול במקסיקו (או אפילו בדרום אמריקה כולה)


קצת ידע כללי:



מקסיקו סיטי (Ciudad De Mexico) הינה העיר המאוכלסת ביותר באמריקה והחמישית בגודלה בעולם אחרי טוקיו. בעיר גרים סך הכל 21 מיליון תושבים.

למרות הנאמר לעיל, העיר הצבעונית מתפרשת על שטח ענק (כ1500 קמ״ר) כך שלעתים היא עלולה להרגיש כמו כפר (בעיקר אחרי שיוצאים ממרכז העיר ההומה).

העיר נמצאת בגובה של 2,500 מ׳ מעל פני הים, ורבים נתקלים בקשיי נשימה , בעיקר כשמגיעים לעיר בטיסה



איך מגיעים לשם?


בימים כסדרם (טרום קורונה) ישנן דרכים נוחות רבות להגיע לעיר. הטיסות הזולות ביותר (כ300 דולר לאדם) הן דרך ארצות הברית (מה שמצריך ויזה) או טורקיה (מה שנתון לשיקולכם הביטחוני). אפשרויות נוספות ופשוטות יותר יהיו דרך ספרד, גרמניה , צרפת , הולנד או במקרה הנדיר- לעתים קיימות טיסות ישירות (שמחירם מגיע לאלפי דולרים ויותר).


דבר נוסף שמטיילים עושים הוא לקחת טיסה לקנקון (עליה נעבור בהמשך) ומשם לנסוע כ20 שעות או לעלות לטיסת המשך (של שעתיים) למקסיקו סיטי.



אטרקציות במקסיקו סיטי


כפי שכבר הבנתם, מקסיקו סיטי היא עיר גדולה והמרחקים בין אתר אחד לשני לעתים דורשים מכונית / שימוש בתחבורה ציבורית. עם זאת, מרבית האטרקציות העיקריות נמצאים במרחק קטן יחסית מהזוקאלו (הכיכר הראשית), ולכן שווה להשקיע במלון קרוב . אנחנו ממליצים על Hotel Ritz (בניגוד לשם, לא מדובר במלון יוקרה) שנמצא ישר על המדרחוב הראשי.


המרכז העתיק (Centro Historico)



זוקאלו (Zocalo)


הכיכר המרכזית והרועשת של מקסיקו סיטי היא ללא ספק הלב הפועם של העיר. מדי יום, מיליוני מקסיקנים עוברים בין הבתים המרשימים של הכיכר בדרך לעבודה וחזרה וכבר בשעה 4 בצהרים ניתן לראות את הכיכר מתעוררת לחיים עם דוכנים שמציעים , בין היתר: טקסים ילידיים (אינדיאנים) ,ממתקים מסורתיים ,עיתונים , משקפיים , מזכרות ומידע לתיירים ,ולמרבה הצער (או השמחה) , בכיכר מתקיימות גם הפגנות (אבל הפגנות אלימות במיוחד נדירות פה.)


כאן נמצאת הקתדרלה המרשימה של העיר וגם שרידים של מקדש אצטקי (Templo Mayor) שאפשר לבקר בהם ואפילו לטפס על חלקם (לצערנו לא בזמן הקורונה)





הקתדרלה



מקדש Templo Mayor




שדרות מאדרו (Av. Fransisco I. Madero) וסביבתן


אם יש מקום אחד בעיר שבו ניתן לשוטט , לשתות קפה ולהירגע מהכאוס הדרום-אמריקאי- זה פה. כאן תוכלו למצוא עשרות חנויות ומתגרים (זארה, H&M) , למצוא בתי קפה מסורתיים לצד המבורגריות ואוכל סיני ולהרגיש קצת במדריד (או לפחות באירופה).


קחו בחשבון שבניגוד למדריד, רוב המסעדות והחנויות במקום נסגרות כבר בשעה 20:00 - כך שעל מנת למצות את האזור כמה שיותר, תגיעו לפה ביום.









הרובע הסיני (Barrio Chino)


כמו בכל עיר בירה אמריקאית טובה, גם במקסיקו סיטי יש צ׳יינה טאון משלו. בתור ישראלים, בעיקר כאלה שהיו בניו יורק / לונדון - עליכם אמנם להוריד צפיות , אבל עדיין מדובר בשילוב מעניין (וטעים) בין שתי תרבויות מרוחקות אחת מהשניה. לאורך הרחוב הראשי תוכלו למצוא מסעדות רבות וגם דוכנים לממכר משקאות וממתקים ״סיניים״ (הלחמניות הממולאות מומלצות במיוחד)










כיכר גריבלדי (Plaza Garibaldi)


אם הסמטאות העתיקות של מקסיקו סיטי מרגישות כמו אירופה, כאן תוכלו לחוות את מקסיקו כפי שככל הנראה דמיינתם- מוכרים בלבוש מסורתי, אינספור דוכני אוכל רחוב, מריאצ׳י שמנגנים לעוברים ושבים , בתים צבעוניים ואנשים שרוקדים ושרים עד השעות המאוחרות של הלילה. למרות שעליכם להיזהר (לא מדובר במקום הבטוח ביותר בעיר) , הכיכר (והשווקים מסביב לה) היא ללא ספק אטרקציה שאין לפספס









אטרקציות נוספות:


אז נכון שרוב האנשים מגיעים למקסיקו סיטי על מנת לחוות את העיר העתיקה ולהתרגל לקצב החיים הלטיני, אבל גם מחוץ למרכז העיר יש מקומות ששווים ביקור



יער Chapultepec


לא רחוק ממרכז העיר (ואפילו במרחק הליכה משם) תוכלו למצוא את הפארק הגדול ביותר ביבשת אמריקה. אפילו שהרבה מהאטרקציות היו סגורות כשהגענו, ניתן בקלות להעביר במקום יום שלם. במקום יש טירה, גנים בוטניים, מוזיאון לאומי למורשת , וכמו בכל ״סנטרל פארק״ טוב- גם לא מעט מסלולי הליכה, דוכני מזון , אטרקציות לילדים וסנאים שמסתובבים חופשי







כפר הסירות הצבעוניות Xochimilco



כחצי שעה ממרכז העיר , תוכלו למצוא את אחת מהאטרקציות המיוחדות ביותר במקסיקו. אפילו שמדובר בשכונה די רגילה, כשמגיעים לנהר האווירה משתנה במהירות. מאות מעגנים עם סירות צבעוניות ומוכרים שמנסים למשוך אליהם (בכוח) תיירים. סיור של שעתיים בנהר עולה כ1000 פסו מקסיקני , וכולל טיול מסביב לנהר, עצירה באי מלא בבובות נטושות והרבה שמחה ומוזיקה מקסיקנית מסביב




אי הבובות







פירמידת Teotihuacan


כשעה נסיעה ממרכז מקסיקו סיטי (ורק כדי להמחיש לכם כמה העיר גדולה,הפירמידה עדיין בשטח העיר) תוכלו למצוא את הפירמידה הגדולה ביותר בעולם. המקום, שנבנה בידי האצטקים כולל מספר לא קטן של מקדשים ושרידים ארכאולוגיים שניתן (בימים רגילים) אפילו לטפס עליהם.


אנחנו לא יכולנו להגיע מעל הפירמידה , אבל המקומיים השקיעו מאוד בתיירות באזור ובנו אינספור חוות ,מסעדות ומוזיאונים מאולתרים- ואפילו הציעו טיולי ג׳יפים מסביב לפירמידה










מקומות שלא היינו בהם


-אם אתם אוהבים אומנות מודרנית , אל תפספסו את מוזיאון פרידה קהאלו (Frida Kahlo)

-במקסיקו סיטי יש שכונות נוספות עם אווירה מיוחדת. החשובה ביותר מהם היא קויואקאן (Coyoacan)



לאן להמשיך?


מקסיקו היא מדינה ענקית ומגוונת , מלאה בהרבה אפשרויות תיירות. אנחנו אישית בחרנו לפנות דרומה ולנסוע ברכב לקנקון , אבל 17 שעות נסיעה הם לא אתגר שלמטייל הממוצע שווה להתמודד איתו. עם זאת, יש מספר מקומות יפים לא רחוקים ממקסיקו סיטי שיאפשרו לכם לראות את מקסיקו האחרת.


-פואבלה (Puebla): עיר קולוניאלית (ספרדית) שמפורסמת בקתדרלות , בבתים המפוארים ובממתקים שלה (שעתיים נסיעה דרומה)


-גוואנאחואטו (Guanahuato) : עיר צבעונית, נחמדה ומסבירת פנים שנמצאת מצפון למקסיקו.

(שלוש שעות נסיעה צפונה)


-וואהאקה (Oaxaca): אחד מהמקומות המלודיים ביותר במקסיקו, מדובר בעיר צבעונית ויפה באמצע המדבר שמרבית תושביה ילידים (אינדיאנים) (5 שעות נסיעה דרומה דרך פואבלה).

163 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page